Riskadagene planlegges for fullt

Onsdag 12.03.03
Riskadagene planlegges for fullt

Hvem får årets aktivitetspris? Hva blir årets bygdegave? Det er spørsmålene før årets Riskadager går av stabelen.

Planleggingen av de årvisse Riskadagene har pågått flere måneder allerede. Fra 13. til 15. juni finner det store arrangementet sted i området rundt kaien.
Det er Riska Lions Club som står bak, og i år som i fjor satser de på å lage aktiviteter for alle alders-grupper. Det blir ungdomsdisko, voksendans, konkurranser for barn og unge, servering av god mat, i tillegg til tradisjonelle stands hvor bedrifter og organisasjoner får anledning til å profilere seg. Som vanlig ventes flere tusen besøkende til arrangementet.

Spesielt den store gratisfrokosten var populær i fjor. Arrangøren vil derfor gjenta suksessen i år.
Ellers knyttes det som vanlig stor spenning til hvem som får aktivitetsprisen. I fjor var det Sigmund Svendsen som stakk av med den gjeve utmerkelsen.

Hvert år deler Lions ut penger til en bygdegave. Disse hentes fra overskuddet av Riskadagene, noe som burde gi riskabuer flest nok et påskudd for å besøke og støtte arrangementet. Tidligere har Lions finansiert hjertestarter i brannbilen, fontene i Stemmen, smijernskjoler på trærne i Vågen og sandvolleyball-bane for ungdommer. Sistnevnte er ennå ikke bygget, men pengene står på konto klar til utbetaling.
Det er foreløpig ikke bestemt hva som blir årets bygdegave, og arrangementskomiteen for Riskadagene tar mer enn gjerne imot forslag. Kontakt Roald Ommundsen dersom du har forslag.

Tryllekunstneren Vidello var med på Riskadagene i fjor. Her knytter han en ballonghund til Isabell Osaland.