Spennende utstillingsmesse

Publisert av Kjell Olav Skretting den 13.09.22.
Lørdag 14.06.03
Spennende utstillingsmesse

Alt fra jordbær til militæreffekter var å få kjøpt på salgs- og utstillingsmessen lørdag. Flere tusen personer besøkte messen denne dagen.

Mer enn 25 utstillere stod på rekke og rad langs Kaiveien. Variasjon var stikkordet, for her var det mulig å få kjøpt både popcorn og krydderlaks, brukte spader og videofilmer, klær og leker. For å nevne noe.

Og det var mer enn nok å ta seg til for de som ikke ønsket å fylle handleposen. Hobbeborg, karusell og mini-pariserhjul stod tilgjengelig for barna. Mens ungdommene kunne boltre seg i kassestablingskonkurransen.

To trafikkskoler var på plass for å kjempe om kjøpernes gunst. Eikeland Kjøreskole var "high-tech", med videovisning og motormodell, mens Din trafikkskole satset på kaker og snop i konkurransen om kundene. Her var det også mulig å få en 15 minutters gratis "kjøretime". Seks benyttet seg av tilbudet, mens et titalls ungdommer tegnet avtale om teorikurs for kjøreskolen.

Grillmat hører med på en vakker sommerdag. Riska Lions Club solgte både pølser og hamburgere, mens Mesterrøkeren solgte grillet fisk og ostepølser. Det var selvsagt også mulig å få kjøpt godteri og andre godsaker. Den biffen fikset kveldskafeen "Antenne" på Betel.

Jostein Usken solgte jordbær fra Riska.

22 kasser i høyden. Det var "dagsrekorden" i kassestablingskonkurransen. Tre av deltakerne havnet likt, og må belage seg på omkamp søndag.

Hoppeborgen var populær blant de minste.

Tom Gaudland