Berge M. Bertelsen fikk aktivitetsprisen

Lørdag 14.06.03
Berge M. Bertelsen fikk aktivitetsprisen

Riskabuen fremfor alle Riskabuer, Berge M. Bertelsen, mottok aktivitetsprisen for 2003 under lørdagens arrangement på kaien. En rørt Bertelsen takket for prisen, og bedyret at det hele kom som en stor overraskelse for ham.

Den årvisse aktivitetsprisen går til en person som har gjort en innsats for bygda, og i år hadde priskomiteen i Riska Lions Club bestemt at Berge M. Bertelsen skulle få utmerkelsen.
- Han har vært aktiv innen kirkeliv og bedehus i en årrekke, og er også en av de personene som har skapt flest arbeidsplasser i bygda, sa avtroppende president Leif Njærheim i Riska Lions Club.

Njærheim fortalte at Bertelsen startet sin virksomhet for 30 år siden. En virksomhet som har kulminert i byggingen av Bryggen senter, som ble åpnet i fjor. Bertelsen selv var ikke forberedt på å bli hovedperson under prisutdelingen.
- Dette kom virkelig som en overraskelse på meg, sa en rørt Berge M. Bertelsen, som mottok blomster, et Riska-krus og en statuett.

President Leif Njærheim i Riska Lions Club overrekker aktivitetsprisen til Berge M. Bertelsen